Realizacja projektu „Program indywidualizacji nauczania i wychowania klas I-III w Gminie Opatowiec”
3 kwietnia 2012 | admin
Trwa realizacja projektu „Program indywidualizacji nauczania i wychowania klas I-III w Gminie Opatowiec”. finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt realizowany na podstawie umowy ze Świętokrzyskim Biurem Rozwoju Regionalnego w Kielcach, nr umowy UDA-POKL.09.01.02-26-162/11-00.
W wyniku przeprowadzonej na początku roku szkolnego rekrutacji aktualnie wsparciem objętych jest 23 uczniów i 23 uczennice z klas I-III ze szkół podstawowych dla których organem prowadzącym jest Gmina Opatowiec. W ramach wsparcia Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Opatowcu i Szkoła Podstawowa w Krzczonowie realizują następujące zajęcia.
1. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu.
2. Zajęcia dla dzieci trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych i przyrodniczych.
Zajęcia te prowadzone są dla uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych, przejawiające się trudnościami w nauce czytania i pisania, oraz trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych i przyrodniczych . Celem zajęć jest eliminacja niepowodzeń szkolnych, wyrównywanie istniejących braków, stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dziecka na miarę indywidualnych możliwości. Praca na zajęciach ma charakter indywidualny, dostosowany do możliwości każdego dziecka. Indywidualizacja ta polega na powolnym stopniowaniu trudności, systematyczności i ciągłości oddziaływań. Punktem wyjścia jest analiza potrzeb edukacyjnych i możliwości indywidualnych uczestników zajęć. Układy ćwiczeń o różnym stopniu trudności poprzedzone są krótką i jasną instrukcją. Zajęcia mają również charakter zabawowy.
Prowadzący zajęcia w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół w Opatowcu:
Grupa I – 4 dziewczynki i 4 chłopców
1. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu – 30 godz.
2. Zajęcia dla dzieci trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych i przyrodniczych – 30 godz.
Prowadząca zajęcia: p. Kinga Maj
Grupa II – 3 dziewczynki i 5 chłopców
1. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu – 30 godz.
2. Zajęcia dla dzieci trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych i przyrodniczych – 30 godz.
Prowadząca zajęcia: p. Irena Kłos
Grupa III – 6 dziewczynek i 4 chłopców
1. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu – 30 godz.
2. Zajęcia dla dzieci trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych i przyrodniczych – 30 godz.
Prowadzący zajęcia: p. Wiesław Tomal
Prowadzący zajęcia w Szkole Podstawowej w Krzczonowie:
1. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu – 30 godz. dla każdej grupy
Grupa I – 4 dziewczynki i 4 chłopców
Grupa II – 3 dziewczynki i 3 chłopców
Grupa III – 3 dziewczynki i 3 chłopców
Prowadząca zajęcia: p. Kazimiera Widłak
2. Zajęcia dla dzieci trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych i przyrodniczych – 30 godz.dla każdej grupy
Grupa I – 4 dziewczynki i 4 chłopców
Grupa II – 3 dziewczynki i 3 chłopców
Grupa III – 3 dziewczynki i 3 chłopców
Prowadząca zajęcia: p. Teresa Plucińska
Na dzień 31 marca 2012 r. w obu szkołach przeprowadzono łącznie 270 godz. co stanowi 75 % z 360 godz. do realizacji w całym projekcie