Matematyczna choinka

31 grudnia 2012 | admin


„Matematyka jest królową wszystkich nauk” – ta słynna maksyma jest powszechnienie znana, ale uczniowie i uczennice nie zawsze wydają się wierzyć w te słowa.

Grudniowe zajęcia wyrównawcze z matematyki oraz zajęcia kółka matematycznego realizowane w ramach projektu „Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki; Priorytet IX „ Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”; Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”; Poddziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych” służyły rozwijaniu zainteresowań i fascynacji matematycznych „na wesoło”.

Podczas zajęć uczniowie i uczennice ze Szkoły Podstawowej w Opatowcu, przystrajali szkolną choinkę, a za bombki służyły im figury przestrzenne. Zadanie to wcale nie było takie łatwe. Wymagało od uczniów i uczennic oprócz poszerzenia wiedzy o budowie wielościanów, ogromnego zaangażowania, cierpliwości, zdolności manualnych oraz poświecenia dużej ilości czasu. Wszyscy musieli wykonać po kilka modeli. Obecnie rezultaty pracy można podziwiać na szkolnym korytarzu.

Matematyka jest wszędzie, co więcej może być nawet tam, gdzie się jej niespodziewany, nawet na świątecznej choince. Projekty takie jak ten mają służą zbliżeniu do matematyki, przełamaniu niechęci do tej dziedziny, często niesłusznie postrzeganej jako trudnej lub niezrozumiałej oraz oderwanej od rzeczywistego świata.

Projekt realizowany na podstawie umowy ze Świętokrzyskim Biurem Rozwoju Regionalnego w Kielcach, pełniącym rolę Instytucji Pośredniczącej I stopnia w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

zdjęcia